Welkom



Welkom, leuk dat je langskomt.....

woensdag 21 september 2016

Opsmuk

In 2006 ben ik ermee begonnen, het maken van sieraden. Ik begon met simpele technieken zoals het rijgen van kralen, het liefst kleintjes. Al gauw had ik een hele verzameling waar ik uit kon kiezen. Omdat ik nogal van uitdagingen houd, begon ik al snel met wat moeilijkere projecten. Niet dat het allemaal meteen van een leien dakje ging, maar ik vind dat je van je eigen gemaakte fouten het meeste leert. Uithalen en opnieuw beginnen, dat werkt voor mij heel goed. Ik was echt 'hooked' en kon er uren mee zoet zijn.

Op een gegeven moment had ik zoveel sieraden gemaakt en aangezien ik ze zelf niet graag draag, ben ik in 2009 een webshop begonnen. Vooral om de materiaalkosten wat te drukken, want een beetje mooie kralen zijn niet goedkoop. Die winkel was nou niet wat je noemt een succes, het bleek erg moeilijk om gevonden te worden tussen al die andere sieradenwinkeltjes op het internet. Ik verkocht meer via vrienden en bekenden en maakte zelfs zo nu en dan wat in opdracht. Ook leuk.

In 2012 ontdekte ik het 'bead embroidery'. Dat was iets waar mijn hart echt snel van ging kloppen. Met superkleine kraaltjes borduren om mooie stenen, kralen of cabochons heen op een stevige maar soepele ondergrond, dat was echt mijn ding. Daar kon ik echt al mijn creativiteit op los laten. Ik begon ook zelf cabochons te maken van polymeerklei of medaillons van mooie plaatjes. Een hele tijd was ik zoet met het aanleren van de diverse technieken, maar inmiddels heb ik al aardig wat sieraden gemaakt.


Begin dit jaar heb ik tweedehands een aantal kralenpartijen op marktplaats gekocht en een oude letterkast. Die kasten werden vroeger gebruikt in drukkerijen om de verschillende typen letters in op te bergen, maar vanwege de ondiepe laden met verschillende vakjes zijn ze uitermate geschikt om kralen in te bewaren. Nu heb ik alle kralen op kleur of soort gesorteerd en dat is heerlijk overzichtelijk en goed voor de creativiteit. Alleen al door voor die kast te staan beginnen de ideeën te stromen.


Op het moment dat ik iets afheb word ik onrustig  en wil ik zo snel mogelijk met iets nieuws beginnen. Weer nieuwe kleurtjes en kralen uitzoeken en bedenken wat ik ermee ga maken. En dan zo snel mogelijk beginnen. 'Bead embroidery' is behoorlijk arbeidsintensief, dus ik ben algauw weken met iets bezig, zeker als het een ketting is. Af en toe een hanger tussendoor maken is welkom, dat geeft sneller resultaat. Op dit moment ben ik bezig met een armband


Na 10 jaar kan ik wel zeggen dat sieraden ontwerpen en maken echt mijn ding is. Omdat ik hier zeker mee door wil gaan ben ik aan het bedenken hoe ik mijn ontwerpsels weer bij mensen onder de aandacht kan brengen. Een webshop wil ik niet meer, dus ik denk na over andere manieren. Braderieën afgaan zou een optie zijn of misschien een winkeltje aan huis, daar is ook wel ruimte voor. Op dit moment volg ik een jaarcursus edelsmeden en de docent wil graag mijn werk zien. Wellicht heeft zij nog ideeën over hoe ik dat het beste kan aanpakken. Wat eigenlijk het lastigste is, is dat ik het maken van sieraden heel leuk vind, maar dat iets verkopen niet echt mijn ding is. Dus daar ligt nog wel een uitdaging voor me.  Maar voorlopig bezin ik mij nog op mogelijkheden en vertrouw ik erop dat er wel een manier komt die bij mij past. En ondertussen blijf ik lekker bezig met creëren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je even bij me langskwam en bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...