Welkom



Welkom, leuk dat je langskomt.....

maandag 25 februari 2013

Een nieuw begin...



Gelukkig is een blog geduldig……..

Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om een blog te schrijven. We zitten midden in een verhuizing. Over twee dagen vertrekken we naar ons prachtige nieuwe huis. Heel 2012 heeft in het teken van verandering en vernieuwing gestaan.  De directe aanleiding was het feit dat onze jongste zoon helemaal niet zo lekker in zijn vel zat. Hij ontwikkelde steeds meer zelfbewustzijn en zat erg met zichzelf in de knoop. Hij worstelde ermee dat hij “anders” was dan andere kinderen, zo beleefde hij het ineens. Vond ook moeilijk aansluiting bij kinderen in de klas. Al met al worstelde hij heel erg en er waren dagen dat hij het niet meer zag zitten en hij ook letterlijk aan gaf dat het voor hem allemaal niet meer hoefde. Hartverscheurend om te zien! Ik maakte me vooral zorgen over het feit dat hij naar de middelbare school zou gaan het jaar erna en vreesde dat het daar alleen maar erger zou worden. Toen hoorde we van een vriendin over Sudbury onderwijs. Daar gaan ze er van uit dat kinderen van nature het vermogen tot leren hebben en dat ze het beste leren als ze van binnenuit gemotiveerd zijn. Op die school mogen ze zelf bepalen wat ze willen leren en ook hoe ze dat doen. De verantwoordelijkheid ligt bij het kind. Om een lang verhaal kort te maken. We zijn gaan kijken, Luke heeft een proefweek mee gelopen en hij was helemaal blij. Hij zei dat iedereen op die school was zoals hij en dat hij daar zichzelf kon zijn en zich veilig voelde. Dat was voor ons zo belangrijk, dat we de sprong hebben gewaagd. We moesten om Luke naar die school te laten gaan namelijk verhuizen. Maar dat hadden we ervoor over. 

We hebben ons huis te koop gezet en zijn eerst een ander huis gaan huren. Vlak voordat Luke op zijn nieuwe school zou moeten beginnen vonden we een heel leuk huisje vlak bij Amersfoort waar de nieuwe school zit. Er volgde een half jaar waarin er heel veel gebeurde, echt heel veel! Op allerlei vlakken, maar ja dat heb je als je zo’n grote levensverandering doormaakt. Op het moment dat we een heel leuk huis te koop zagen staan, werd vlak daarna ons eigen huis verkocht. Dus durfde we het aan het huis van ons dromen te kopen. En nu is het bijna zo ver! Op dit moment zit ik midden in de puinhopen, maar dat duurt gelukkig niet lang meer. Dan kunnen we ons echt gaan settelen en tot rust komen. Want daar hebben we inmiddels wel heel veel behoefte aan. 


Nog even een foto van ons nieuwe huis, zo mooi!

Hè ik ben er weer! 

Tot gauw want ik heb nog veel meer te vertellen, maar dat doe ik straks rustig vanuit mijn nieuwe stekkie. Nu ga ik weer inpakken byebye!

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk weer van je te horen Mandy! Heb nog meerdere malen aan je gedacht hoe het met je zou gaan. Wel, je hebt in ieder geval genoeg meegemaakt en doortastende beslissingen genomen.
    En wat een prachtig huis hebben jullie gekocht zeg! Ziet er heel gezellig uit. Ik wens jullie daar heel veel woonplezier en belangrijkste is natuurlijk dat jullie zoon zich helemaal op z'n plek gaat voelen. Zie uit naar je nieuwe berichten.
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verhaal Mandy en wat fijn om weer eens iets van je te lezen. Je bent te lang weggeweest hoor :)
    Wat een geweldige stap die jullie hebben genomen en wat fijn voor je zoon dat hij zulke ouders heeft!
    Ik ben erg benieuwd naar de rest van het verhaal. Hoe hebben jullie dat bijvoorbeeld praktisch opgelost met je werk en hebben jullie nog meer kinderen die ook moesten verkassen en hoe vinden die het en hoe gaat het nu op school en ...nou ja, ik ben benieuwd dus.
    Succes met verhuizen naar je mooie huis.
    Groetjes en tot blogs,
    Karin


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om weer van je te horen , heb weleens op je blog gekeken of je er was...en nu ben je er weer..wat een nieuws zeg...wat hebben jullie een goed beslissing genomen voor je kind...
    Jullie nieuwe huis ziet er heel leuk uit, daar zal het in ieder geval niet aan liggen en de regio Soest is heel erg mooi....een heerlijke omgeving.
    Ik ben benieuwd hoor..heel veel succes met alles.

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou wat een verhaal maar wat een goed einde!!!!! ik wens jullie alle geluk en rust in jullie nieuwe huis!!! fijn weer eens wat van je te horen!

    groetjes
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een liefde voor je kind dat je zo'n stap hebt genomen, heel mooi en heel moedig! Ik wens jullie heel veel geluk in jullie huis!

    Groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even bij me langskwam en bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...